fbpx

Follow Us — Fb. / Ig.

Categories
BLOG

Γιατί οι χρήστες εγκαταλείπουν τον ιστότοπό σας χωρίς να κάνουν αγορά;

Κάθε μέρα, ένα κατάστημα ηλεκτρονικού εμπορίου “πεθαίνει” στα χέρια ενός υψηλού ποσοστού εγκατάλειψης (bounce rate).

Γιατί, οι καταναλωτές φεύγουν και τελικά δεν αγοράζουν;

Ο στόχος ενός καταστήματος ηλεκτρονικού εμπορίου είναι να πουλήσει αντικείμενα στο διαδίκτυο. Εάν αυτό δεν συμβαίνει, παρά τον όμορφο ιστότοπο, το εμπορικό σήμα και τις διαφημίσεις που μεταφέρουν τους υποψήφιους πελάτες στο eshop σας, σίγουρα θα πρέπει να πάμε βαθύτερα.

Γιατί οι χρήστες εγκαταλείπουν τον ιστότοπό σας χωρίς να κάνουν αγορά; Τι προκαλεί υψηλό ποσοστό εγκατάλειψης ή εγκατάλειψης καλαθιού και πώς μπορεί να διορθωθεί;

Ακολουθούν τέσσερις τρόποι με τους οποίους μπορείτε να εξατομικεύσετε την εμπειρία για να μειώσετε τις εγκαταλείψεις και να ανακτήσετε τις πωλήσεις.

Τι είναι το ποσοστό εγκατάλειψης σε έναν ιστότοπο ηλεκτρονικού εμπορίου;

Το ποσοστό εγκατάλειψης είναι το ποσοστό των ατόμων που εγκαταλείπουν τον ιστότοπό σας αφού επισκεφθούν μόνο μία σελίδα. Ακολουθούν ορισμένα σενάρια που υπολογίζονται ως αναπήδηση (bounce rate) στον ιστότοπό σας:

  • Κάποιος κάνει κλικ στο κουμπί πίσω μετά την προβολή μίας σελίδας.
  • Κάποιος βγαίνει από το πρόγραμμα περιήγησής του μετά την προβολή μίας σελίδας.
  • Ένας χρήστης κάνει κλικ σε μια άλλη τοποθεσία Web που τους μεταφέρει αλλού μετά την προβολή μόνο μίας σελίδας στον ιστότοπό σας

Τα τρέχοντα δεδομένα τοποθετούν το μέσο ποσοστό εγκατάλειψης των καταστημάτων ηλεκτρονικού εμπορίου στο 45,68%.

 

ποσοστό εγκατάλειψης καλαθιού

(Πηγή εικόνας)

Υπάρχουν δύο κύριοι λόγοι που οι αναπηδήσεις (bounce rates) βλάπτουν τα καταστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου.

  1. Πρώτον και πιο επιζήμιο, μια εγκατάλειψη σημαίνει ότι κάποιος δεν έκανε μια αγορά. Έφυγαν πριν τους πείσετε να αγοράσουν.
  2. Και δεύτερον, όσο υψηλότερο είναι το ποσοστό των επισκεπτών που εγκαταλείπουν τον ιστότοπό σας, τόσο χειρότερη είναι η κατάταξη σας. Όταν οι χρήστες φεύγουν μετά την προβολή μόνο μίας σελίδας, η Google λαμβάνει υπόψη και υποβιβάζει την αρχική κατάταξή σας.

Αυτό είναι ένα συμβάν που μπορεί να «σκοτώσει» σχεδόν οποιοδήποτε κατάστημα ηλεκτρονικού εμπορίου. Τώρα θα συζητήσουμε ακριβώς τι μπορείτε να κάνετε για να βελτιώσετε το ποσοστό αναπήδησης, να αυξήσετε τις πωλήσεις και να δημιουργήσετε σχέσεις με τους πελάτες.

Το ηλεκτρονικό σας κατάστημα εξαρτάται από χρήστες που αγοράζουν τα προϊόντα σας. Ακολουθούν τέσσερις τρόποι για να δώσετε στον ιστότοπό σας τις καλύτερες πιθανότητες μετατροπής προοπτικών πώλησης.

  1. Βελτιστοποιήστε τις σελίδες των προϊόντων σας.

Η σελίδα προϊόντος είναι ένα από τα πιο σημαντικά πλεονεκτήματά σας. Είναι το τελευταίο εμπόδιο μεταξύ μιας προοπτικής πώλησης  και ενός πελάτη.

Οι χρήστες περιηγούνται σε κριτικές και προδιαγραφές του προϊόντος, τα οποία είναι πολύ σημαντικά για τη λήψη μιας απόφασης.

Παρακάτω θα εξετάσουμε τη σελίδα προϊόντων από βραχιόλια Pura Vida.

pura vida - bounce rate

Η Pura Vida κάνει καλή δουλειά στο σχεδιασμό της, θέτοντας την περιγραφή μπροστά και στο κέντρο. Επίσης, το κουμπί “προσθήκη στο καλάθι” ξεχωρίζει και είναι το μόνο σημείο στη σελίδα που έχει κόκκινο χρώμα. Και τέλος, χρησιμοποιούν εικονίδια και σύντομες περιγραφές για να τονίσουν την ποιότητα του προϊόντος τους.

Αλλά το χρώμα του κουμπιού τους κάνει πραγματικά τη διαφορά;

Το ConversionXL έκανε μια μελέτη όπου διαπίστωσε ότι το χρώμα ενός κουμπιού δεν έχει μεγάλη διαφορά από μόνο του. Αλλά σε σύγκριση με τον υπόλοιπο σχεδιασμό της ιστοσελίδας, μπορεί να κάνει τη διαφορά.

Όταν πρόκειται για την εμφάνιση κριτικών στη σελίδα του προϊόντος σας, ορισμένοι ιδιοκτήτες ηλεκτρονικών καταστημάτων κρύβουν την συγκεκριμένη ενότητα, φοβούμενοι ότι οι κακές κριτικές θα αποθαρρύνουν τους χρήστες από το να κάνουν μια αγορά.

Αλλά η πραγματικότητα είναι πολύ πιο ελπιδοφόρα.

  1. Πρώτον, εφόσον το προϊόν σας είναι κάτι για το οποίο μπορείτε να είστε υπερήφανοι, οι άνθρωποι δεν θα αφήσουν πολλές αρνητικές κριτικές.
  2. Και δεύτερον, οι κριτικές σε έναν ιστότοπο αυξάνουν τις μετατροπές κατά μέσο όρο 20%.

Τέλος, το 77,3% των καταναλωτών δήλωσαν ότι οι περιγραφές και οι κριτικές επηρεάζουν την απόφαση αγοράς τους.

κριτικές σε eshop - bn group

(Πηγή εικόνας)

Εάν θέλετε να μειώσετε το ποσοστό αναπήδησης (bounce rate), τότε πρέπει να διατηρήσετε τη σελίδα του προϊόντος σας καθαρή, να συμπεριλάβετε κριτικές, να δημοσιεύσετε ένα προφανές CTA και να γράψετε μία πολύ καλή περιγραφή.

Tέλος, θα πρέπει πιθανώς να αφιερώσετε περισσότερο χρόνο στις σελίδες προϊόντων σας από ό, τι σχεδόν σε οποιοδήποτε άλλο σημείο του ιστότοπου.

  1. Κάντε την εμπειρία αγοράς ομαλή.

Κανείς δεν θέλει να μπερδευτεί όταν προσπαθεί να αγοράσει ένα προϊόν από τον ιστότοπό σας. Αν οι επισκέπτες δεν μπορούν να βρουν το σωστό CTA ή κριτικές ή τιμή, αυτό είναι κίνητρο για να φύγουν.

Το 11% των εγκαταλελειμμένων καλαθιών οφείλονται στην περίπλοκη διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς. 

Σε γενικές γραμμές, όσο πιο κρυμμένα είναι τα απαραίτητα συστατικά της διαδικασίας αγοράς, τόσο πιο γρήγορα οι άνθρωποι θα εγκαταλείψουν τον ιστότοπό σας και θα αγοράσουν από τους ανταγωνιστές.

Το Banana Republic, λαμβάνει πολύ σοβαρά υπόψη τη σαφήνεια της αγοραστικής εμπειρίας.

Υπάρχει ένα κοινό λάθος που κάνουν τα καταστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου με τους συνδέσμους στις διαφημίσεις τους: χρησιμοποιούν μια διαφήμιση σελίδας προϊόντος για να στείλουν τους χρήστες στην αρχική σελίδα του ιστοτόπου.

banana republic product ux - bngroup

(Πηγή εικόνας)

Οι χρήστες κάνουν κλικ στη διαφήμιση επειδή ενδιαφέρονται για το προϊόν που διαφημίζετε, όχι επειδή θέλουν να περιηγηθούν στον ιστότοπό σας. Οι πιθανότητες είναι, αν τους στείλετε στην αρχική σας σελίδα, απλά θα φύγουν.

landing page eshop - bngroup

(Πηγή εικόνας)

  1. Παρουσιάστε την πραγματική αξία στους πιθανούς πελάτες σας.

Αυτή η συμβουλή είναι απλή. Και όμως, πολλά καταστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου εξακολουθούν να κάνουν το λάθος να κρύβουν το κόστος μέχρι το τελευταίο δευτερόλεπτο.

Αυτό περιλαμβάνει έξοδα αποστολής, συγκεχυμένες εκπτώσεις που στην πραγματικότητα δεν είναι εκπτώσεις ή άλλους μυστικούς τρόπους προσθήκης στην τιμή.

Αυτά οδηγούν μόνο σε εγκατάλειψη καλαθιού και τεράστια ποσοστά αναπήδησης:

Στην παρακάτω εικόνα θα δείτε τους κύριους λόγους για τους οποίους οι άνθρωποι εγκαταλείπουν τα καλάθια ενώ ψωνίζουν στο διαδίκτυο.

λόγοι εγκατάλειψης καλαθιού - bn group

Είναι καλύτερα να παρουσιάσουμε το πραγματικό κόστος από την αρχή.

Θα μπορούσατε επίσης να παρέχετε δωρεάν αποστολή για παραγγελίες άνω ενός ποσού. Αυτό θα αυξήσει τις παραγγελίας και θα δώσει κίνητρα στους χρήστες να αγοράσουν περισσότερα προϊόντα Ό,τι κι αν αποφασίσετε, μην προσθέσετε επιπλέον κόστος στο τέλος.

  1. Χρησιμοποιήστε αναδυόμενα παράθυρα πρόθεσης εξόδου.

Με άλλα λόγια, ένα αναδυόμενο παράθυρο που έρχεται στο προσκήνιο της οθόνης όταν κάποιος προσπαθεί να εγκαταλείψει τον ιστότοπό σας.

Ένα αντίστοιχο παράδειγμα:

αναδυόμενο παράθυρο eshop - bn group

(Πηγή εικόνας)

Μερικοί άνθρωποι βλέπουν τα αναδυόμενα παράθυρα πρόθεσης εξόδου ως έναν ενοχλητικό τρόπο ενίσχυσης των πωλήσεων. Αλλά τα στατιστικά λένε μια διαφορετική ιστορία.

Τα αναδυόμενα παράθυρα πρόθεσης εξόδου σε ιστότοπους ηλεκτρονικού εμπορίου αυξάνουν το ποσοστό μετατροπής κατά μέσο όρο 20%.

Αλλά τι πρέπει να αναγράφει το αναδυόμενο παράθυρο πρόθεσης εξόδου;

Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τρόποι. Μπορείτε να σχεδιάσετε ένα εικαστικό, όπου θα δείξετε στον χρήστη που εγκαταλείπει τον ιστότοπο σας, τι νέο υπάρχει. Θα μπορούσατε επίσης να προσφέρετε έκπτωση.

αναδυόμενο παράθυρο έκπτωσης - bngroup

(Πηγή εικόνας)

Εναλλακτικά, ζητήστε από το χρήστη να συμμετάσχει στη λίστα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας.

(Πηγή εικόνας)

Ή προσφέρετε βοήθεια για την εύρεση του τέλειου προϊόντος.

(Πηγή εικόνας)

Ή προσφέρετε δωρεάν αποστολή.

(Πηγή εικόνας)

Ό,τι κι αν κάνετε, προσθέστε κάτι πολύ εντυπωσιακό στο αναδυόμενο παράθυρο πρόθεσης εξόδου, προσφέροντας κάτι ξεχωριστό στο χρήστη που προσπαθεί να εγκαταλείψει τον ιστότοπό σας.

Το χειρότερο πράγμα που μπορούν να κάνουν είναι να φύγουν και να μην επιστρέψουν ποτέ. Αλλά αφού ήδη έφευγαν, δεν έχετε τίποτα να χάσετε. Ένα αναδυόμενο παράθυρο πρόθεσης εξόδου σας δίνει μια ακόμη ευκαιρία να τραβήξετε την προσοχή τους.

Συμπέρασμα

Να θυμόσαστε ότι χτίζετε μια σχέση πριν την πώληση. Κάθε πώληση εξαρτάται από ένα μόνο κυρίαρχο σημείο: την εμπιστοσύνη.Εάν ένας καταναλωτής δεν σας εμπιστεύεται, δεν θα αγοράσει από εσάς.

Για να αυξήσετε τις πωλήσεις και να μειώσετε το ποσοστό εγκατάλειψης του ιστότοπου σας, δημιουργήστε μια σχέση εμπιστοσύνης με τους επισκέπτες σας.

Χρησιμοποιήστε αναδυόμενα παράθυρα πρόθεσης εξόδου, βελτιστοποιήστε τις σελίδες προϊόντων σας, κάντε την εμπειρία αγοράς ομαλή και σταματήστε να αποκρύπτετε πρόσθετα κόστη.

Όσο πιο ειλικρινής είστε, τόσο πιο πολλά προϊόντα θα αγοράσουν από εσάς. Όχι απαραίτητα επειδή είστε ο φθηνότερος ή ανώτερη ποιοτικά σε σχέση με τον ανταγωνισμό, αλλά επειδή σας συμπαθούν. Και η συμπάθεια είναι συχνά αυτό που κερδίζει την πώληση!