
Τι είναι τελικά το φημισμένο «Branding» που κάνει τι διαφορά;
Σήμερα ο ανταγωνισμός μεταξύ επιχειρήσεων είναι αρκετά έντονος. Για να ξεχωρίζει ανάμεσα στο πλήθος, μια επιχείρηση πρέπει να είναι μοναδική και αναγνωρίσιμη από τους πελάτες της.
Θα πρέπει όμως να το ξεκαθαρίσουμε από την αρχή ότι το Branding δεν είναι ο σχεδιασμό και η δημιουργία ενός μόνο λογοτύπου. Είναι η συνολική εικόνα μιας επιχείρησης και ο τρόπος που παρουσιάζεται στο κοινό και τους πελάτες της. Ουσιαστικά το Branding είναι η διαδικασία και οπτικής επικοινωνίας, η οποία προσδοκά να συνδέσει την επιχείρηση με το κοινό.
Ένα ισχυρό εμπορικό σήμα, είναι αυτό που βρίσκεται πίσω από κάθε επιτυχημένο προϊόν. Η Παγκόσμια Έρευνα Καινοτομίας Νέων Προϊόντων της Nielsen ανακάλυψε ότι σχεδόν το 59% των ανθρώπων προτιμούν να αγοράζουν νέα προϊόντα από μάρκες που γνωρίζουν ήδη και είναι εξοικειωμένοι και το 21% δηλώνει ότι είναι έτοιμοι να αγοράσουν ένα προϊόν εάν προέρχεται από μια μάρκα που τους αρέσει.
Ωστόσο, η ισχυρή εικόνα μίας επιχείρησης εξαρτάται όχι μόνο από τα αισθητικά χαρακτηριστικά των στοιχείων της επωνυμίας, δηλαδή τα χρώματα ή τα σχήματα αλλά από τις βασικές λεπτομέρειες όπως το μήνυμα που συνοδεύει ένα λογότυπο ή μία επωνυμία και η συναισθηματική έκκληση που κρύβονται πίσω από αυτό.
Η προστιθέμενη αξία που δίνει το “branding”
Η ταυτότητα ενός προϊόντος είναι ιδιαίτερα σημαντική, περισσότερο δε από ποτέ στην εποχή της παγκοσμιοποίησης. Όπως τονίζει ο διάσημος καθηγητής του Πανεπιστημίου Berkeley στην Καλιφόρνια των Ηνωμένων Πολιτειών, David A. Aaker, ο οποίος είναι ουσιαστικά ο «πατέρας» της έννοιας του branding, αυτό που ονομάζουμε επωνυμία ενός προϊόντος, το brand δηλαδή, αποτελεί το σημείο στο οποίο συναντώνται οι ανάγκες του καταναλωτή με τις ιδιότητες του προϊόντος. Εκεί ακριβώς κρύβεται ένα από τα «μυστικά» της δημιουργίας προστιθέμενης αξίας αρχικά για τον καταναλωτή και εν συνεχεία για την επιχείρηση.
Η «αξία του ονόματος» ή αλλιώς, το brand equity, σύμφωνα πάντα με τον Prof. Aaker, είναι το σύνολο των χαρακτηριστικών και των ιδιοτήτων που αποδίδονται στην ταυτότητα μιας ισχυρής, επώνυμης μάρκας. Με λίγα λόγια, ο καταναλωτής αγοράζει ουσιαστικά την εμπειρία που του παρέχει ένα προϊόν και όχι μόνο την ακριβή υλική του αξία.
Επιπρόσθετα, σύμφωνα με την έρευνα του δρ Βασίλης Θεοχαράκης, επίκουρος καθηγητής Μάρκετινγκ του ALBA, οι επιχειρήσεις που επενδύουν στη δημιουργία ισχυρών επώνυμων μαρκών (brands), που εντυπώνονται στην μνήμη των πελατών τους, καθώς και όσοι πιστεύουν ότι η φήμη της εταιρείας και των brands είναι πιο σημαντική για τους πελάτες από τη διατήρηση χαμηλών τιμών, είναι εκείνοι οι οποίοι τελικά διακρίνονται.
Ξεκίνησε με ένα καλό λογότυπο – Σχεδιασμός Εταιρικής Ταυτότητας
Η εικόνα σου έχει δύναμη. Κάθε έργο και μια νέα πρόκληση!
Στην BN GROUP MARKETING AGENCY γνωρίζουμε τη δύναμη της εικόνας και τη δυναμική που μπορεί να προσφέρει στους πελάτες μας. Γι’ αυτό δημιουργούμε και σχεδιάζουμε λογότυπα και οπτικό υλικό για επιχειρήσεις με διαχρονικότατα και αξίες.
Ο σχεδιασμός εταιρικής ταυτότητας επιβάλλει ενιαίο σχεδιαστικό ύφος σε όλα τα επίπεδα επικοινωνίας της επιχείρησης. Ο ρόλος του είναι καθοριστικής σημασίας, διότι μέσω αυτού η επιχείρηση εκφράζει την προσωπικότητά της, επικοινωνεί τα μηνύματά της κι επιτυγχάνει τη διαφοροποίησή της από τους ανταγωνιστές της. Παρέχουμε στους πελάτες μας σιγουριά και ασφάλεια και αποτελούμε έναν στρατηγικό συνεργάτη, ο οποίος συμβάλλει ουσιαστικά στην ανάπτυξή τους.
Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε μαζί μας.

Σχετικά για τον Αρθρογράφο
Η Αποστολία Ελευθερίου είναι η CO FOUNDER & BUSINESS ADMINISTRATOR της BN GROUP MARKETING AGENCY. Με σπουδές στα Οικονομικά και κατοχή Master of Art’s in Design του Αγγλικού Πανεπιστημίου Sunderland με βαθμό διάκρισης καθώς και Master στη Διοίκηση Επιχειρήσεων. Είναι Social Media Marketing Manager με πιστοποιημένη εξειδίκευση σε Internet Marketing, SEO & Graphics Design. Η ίδια έχει διατελέσει TV Presenter & Producer σε 2 τηλεοπτικές εκπομπές, ενώ υπήρξε Publisher σε 2 περιοδικά για αρκετά χρόνια. Θα την βρείτε καθημερινά στα γραφεία της BN Group Marketing Agency αλλά και στο a.eleftheriou@bngroup.gr